הלם בברסלב • החזן ר' משה ביננשטוק פורש מעמוד התפילה

דוד קליגר 4 Comment on הלם בברסלב • החזן ר' משה ביננשטוק פורש מעמוד התפילה
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דרמה בברסלב • לאחר 25 שנה החליט החזן הוותיק של הקלויז באומן הרב משה ביננשטוק שליט"א ראש ישיבת 'תורת הנחל' – להמנע מלעבור לפני התיבה בקלויז הגדול באומן, וזאת לאור נסיונות רבים של גורמים שונים, למנוע ממנו זאת.

הסיפור החל לפני כמה שנים, לאחר שהרב ביננשטוק שימש כבעל תפילה בקלויז, וגורמים שונים הצליחו להוציא ממנו בתירוצים שונים חזקות שונות שהיו לו בתפילות מסויימות, כשבראש השנה אשתקד ההתנגדות אליו קיבלה משנה תוקף, לאחר שלתומו שר ב"כתר" בתפילת מוסף את מנגינת "מכניסי רחמים" על 'הוא אלוקינו'. ראוי לציין כי רוב רובם של מתפללי הקלויז שבחו ועודדו מעשה זה למעט קומץ קטן שהתנגד.

אותם המתנגדים, הגדילו לעשות השנה, כשעשו אסיפה של אנשים מחסידות ברסלב והחליטו שהיות והרב ביננשטוק הכניס ב'כתר' את מנגינת 'מכניסי רחמים', הרי שאין לו רשות להמשיך ולהתפלל ולעבור לפני העמוד.

לאחר שקראו לו לאסיפה בכדי למחות בו ומשלא הגיע שלחו לו מסר שאם יעבור לפני התפילה, לכשישיר ב'כתר', אזי יפריעו לו להמשיך את התפילה. לאור כל זאת החליט הרב ביננשטוק לפרוש ולהתפלל עם תלמידיו בהיכל ישיבתו בעליה שלכיוון השוק.

גורמים בברסלב טענו לאתר 'קול חי', כי מתגבשת התנגדות נרחבת למתנגדיו של הרב ביננשטוק, וגדולי רבני ברסלב ורוב ציבור המתפללים תומכים באופן נחרץ בו.



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    לא מותרים רוצים שברב ימשיך

  2. 2

    א. רוב לא מעוניינים בו כי קולו כבר אינו איתו ולא שומעים אותו בקלויז
    ב. הכנסת מחלוקת לקלויז היא סיבה לא קטנה בשביל לפטר

    1. למה אתה מכיר אותו?